Warm - Reisverslag uit Marienberg, Duitsland van j - WaarBenJij.nu Warm - Reisverslag uit Marienberg, Duitsland van j - WaarBenJij.nu

Warm

Door: J

Blijf op de hoogte en volg j

24 Juli 2018 | Duitsland, Marienberg

Oeps verslapen vanmorgen en wilde nog wel heel vroeg op weg gaan. Iets minder vroeg is ook goed. Na een goed ontbijt neem ik afscheid van Francine, was fijn om hier te verblijven.
Ik rij Emmen uit en vind de route sneller dan gedacht. De warmte valt nu nog mee en het fietst heerlijk. Ik heb er zin in. Na ong 20 km stop ik bij een hele kleine joodse begraafplaats waar het heel rustig is. Ik drink wat en rust uit. Onderweg naar Coevorden zie ik een vlinder op de straat zitten, duidelijk uitgeput. Ik kan haar daar niet achterlaten en pak haar voorzichtig op en zet haar in mijn stuurtas. In Coevorden aangekomen volg ik even de bordjes met ‘ontdekkingspad veste’ en kom in een prachtig park terecht. Daar laat ik mijn verstekelinge in het groen achter en hoop dat ze het zal redden. Ik volg niet de hele route vd veste, deze ziet er nogal lang uit en er zijn nog genoeg km te gaan. In het centrum is een kermis en stap ik af en drink een koffie met. In de schaduw is het al warm.
Ik vervolg mijn weg en zie op een gegeven moment dat ik een deel van het Pieter wandelpad volg. Is ook leuk en staat op mijn misschien ooit nog eens doen lijstje. Er volgt een wegomleiding waardoor ik de route kwijt raak. Ik bekijk de kaart en de borden en besluit een stukje terug (niet om) te fietsen. Ik pak de route weer op en beland in Hardenberg. Daar stop ik voor de lunch.
Ik mag mijn waterfles bijvullen en ze zet hem zelfs nog even in de koeling terwijl ik het toilet bezoek.
Onderweg naar Marienberg heb ik even het gevoel langs een Savanne te rijden, het is hier zo droog dst het net is alsof ik in de Beekse Bergen fiets. In Marienberg, het oorspronkelijke doel van vandaag, stap ik af en eet alvast wat. Besluit om de kortste route naar mijn logeeradres te nemen. Aangemoedigd door mijn zussen ga ik op pad voor de laatste km. Ik ben zo blij dat ik er ben.
70 km in de benen en ik heb echt heel rustig aan gedaan, voldoende gedronken, regelmatig gestopt en mijn r knie ontzien.
Ik wordt gastvrij onthaald met heerlijk gekoeld water en veel schaduw.
Na het douchen voel ik me weer fris en zal ik vast lekker slapen straks.

  • 25 Juli 2018 - 02:20

    A:

    Wet ewarmte het.
    Maar je hebt het toch weer gered.
    Vandaag weer een warme dag.
    Hopelijk voor jou vroeg oppad.
    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Marienberg

Mijn eerste reis

Op de fiets Nederland rond

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2019

Terugblik

11 Augustus 2018

Yes, I did it - vuurwerk - thuis

10 Augustus 2018

Windkracht 6

09 Augustus 2018

Regen en storm in Zeeland

08 Augustus 2018

Zeeland - tegenwind
j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 13819

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: