Fryslan! Tegenwind en vriendelijkheid - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van j - WaarBenJij.nu Fryslan! Tegenwind en vriendelijkheid - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van j - WaarBenJij.nu

Fryslan! Tegenwind en vriendelijkheid

Door: J

Blijf op de hoogte en volg j

19 Juli 2018 | Nederland, Harlingen

Na een goede nacht en een gezellig ontbijt met de andere gasten vertrek ik richting Harlingen. Eerst haal ik de boodschappen voor onderweg en vervolgens maak ik de verplichtte foto. Euhm tenminste iemand maakt de foto van mij. We hebben een kort en gezellig gesprek. Vervolgens komt er een zenuwachtige jongeman gauw een foto maken, hij verteld dat zijn moeder hier geboren is, op mijn vraag of ze hier nog steeds woont moet hij lachen want ze was van 1911....
Ik besluit om een goede lunch te nemen hier in Harlingen maar stuit eerst op een rommelmarkt. Yes echt iets voor mij, kan mijn hart ophalen en helemaal niks meenemen, gelukkig. Ik loop het gezellige dorpje in en raak aan de praat met een mevrouw van een winkel.
Ik ga op een terrasje zitten waar ik een koffie en een geitenkaas salade neem.
Als ik eindelijk op pad ga is het al twee uur geweest. Was het vanmorgen nog windstil, nu waait er een wind kracht 4 à 5 uit het noorden. Dat wordt bikkelen.
Het valt me op dat iedereen je hier begroet als je langsfietst. Ik rij nog een stukje met een vriendelijke dame op en samen ploeteren we tegen de wind. Een ouder echtpaar wijst me de weg naar de oude dijk, hier is de wind niet minder en de omgeving mooier.
Later volg ik de dijk in de hoop dat de wind wat minder is. Nou dan maar over de dijk als het toch niks uitmaakt. Dus na mijn stop vind ik de weg en fiets heerlijk aan de andere kant vd dijk. Hier rijden geen auto’s. Er lopen alleen schapen en een enkele tegenligger waar ik jaloers naar kijk, die heeft de wind mee...
Ter hoogte van Holwert maak ik een laatste stop. Ik rij inmiddels weer aan de andere kant vd dijk. Als ik denk al echt bijna in Moddergat te zijn vraag ik het aan een meisje dat voor me loopt met haar hondje. We raken aan de praat en ze bied mij wat drinken en kersen aan. Wat lief van haar. Iedereen is hier zo vriendelijk, dat is typisch fries zegt ze. Helaas is het nog wel een km of 8 naar mijn logeeradres, dat was een kleine tegenvaller.
Na 75km, waarvan 60km tegen de wind in knokken arriveer ik in Moddergat, het meest Noordelijke punt van mijn reis.
Morgen naar Groningen, windje mee.....?

  • 20 Juli 2018 - 07:36

    L10:

    Respect hoor, 60km tegen de wind in... maar de omgeving maakt veel goed!
    Vandaag weer veel plezier, op naar Groningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Harlingen

Mijn eerste reis

Op de fiets Nederland rond

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2019

Terugblik

11 Augustus 2018

Yes, I did it - vuurwerk - thuis

10 Augustus 2018

Windkracht 6

09 Augustus 2018

Regen en storm in Zeeland

08 Augustus 2018

Zeeland - tegenwind
j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 13829

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: