Voor de wind uit - bij - verbrand - Reisverslag uit Groningen, Nederland van j - WaarBenJij.nu Voor de wind uit - bij - verbrand - Reisverslag uit Groningen, Nederland van j - WaarBenJij.nu

Voor de wind uit - bij - verbrand

Door: J

Blijf op de hoogte en volg j

20 Juli 2018 | Nederland, Groningen

Na een goede nacht, een goed ontbijt met een leuk gesprek op weg naar Groningen. Tot aan Lauwersoog fiets ik nog heerlijk tegen de wind langs het wad. Met een modder-voetenbad neem ik met weemoed afscheid van het wad. Ik kom terug, roep ik, terwijl ik het wad met de wind, de rug toe keer. Ik volg de route langs het prachtige Lauwersmeer, waar ik regelmatig afstap om foto’s te maken. Ergens langs de kant pauzeer ik even en laat mijn voeten in het water afkoelen. Als ik verder fiets beland ik zomaar op een fijne picknickplaats aan een watertje. Er is zelfs een toilet en fris water beschikbaar. Wow! Ik raak in gesprek met andere fietsers en krijg nog een paar leuke tips. Ik blijf nog even en kijk toe hoe een jongeman zijn knalgele kayak te water laat en er behendig ,zonder omkiepen, in klimt. Ook ik wil weer verder gaan, maar verpletter eerst nog een bij. En de bij steekt terug. Au. Ik haal meteen de angel eruit en koel mijn voet met water. Gauw schoenen weer aan, mocht deze dik worden en vervolgens op pad. Het is een prachtige tocht langs mooie gebieden en ik rij niet één keer om! In Groningen is het even zoeken naar mijn logeeradres , de tomtom begrijpt nl niet dat een fiets niet hetzelfde is als een auto. Een vriendelijke jongeman wijst me de juiste richting.
Na 65 km zonder omrijden en verbrand, ben ik op de plaaats van bestemming aangekomen.


  • 21 Juli 2018 - 06:24

    L10:

    Hihi, het heeft een week gekost, maar nu kan je het zónder omfietsen ;-).
    Nu lekker genieten van Groningen.

  • 21 Juli 2018 - 07:22

    Deborah:

    Wat een genot om je reisavonturen te lezen! Goed dat je steeds vaker even afstapt om van de omgeving te genieten. Het zou zonde zijn als je overal voorbij sjeest! Ik wens je meer wind in de rug, goede gesprekken en mooie dagen toe! XD


  • 21 Juli 2018 - 12:00

    A:

    Heerlijk hoor.
    Die verhaaltjes en dat het allemaal zom naar je zin is.
    Zal me een fotoboek worden straks.
    Geniet en heb plezier.

Tags: Fiets, groningen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Mijn eerste reis

Op de fiets Nederland rond

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2019

Terugblik

11 Augustus 2018

Yes, I did it - vuurwerk - thuis

10 Augustus 2018

Windkracht 6

09 Augustus 2018

Regen en storm in Zeeland

08 Augustus 2018

Zeeland - tegenwind
j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 13833

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: