Hoe het begon - Reisverslag uit Nederland, Nederland van j - WaarBenJij.nu Hoe het begon - Reisverslag uit Nederland, Nederland van j - WaarBenJij.nu

Hoe het begon

Door: J

Blijf op de hoogte en volg j

12 Juli 2018 | Nederland, Nederland

Na twee jaar verhuisvakanties vond ik dat het tijd was voor een echte relaxte vakantie. Eind vorig jaar, onderweg naar het Zeeuwse strand besloot ik een rondje in Nederland te fietsen. Via google stuitte ik op 'de ronde van Nederland'. Precies wat ik zocht. Het had alle componenten die ik onbewust gezocht had. Ik spreek de taal, de reis is zo flexibel als ik zelf wil, als ik het zat ben stap ik op de trein en ben zo thuis, het voelt veilig genoeg om alleen te ondernemen, voldoende tijd om tot bezinning te komen, alle facetten zijn nieuw en het leukste is dat mee fietsers kunnen aanhaken. Bovendien had ik voldoende tijd om me voor te bereiden.
Zo begon in januari mijn fiets training. Door een blessure moest ik helemaal onderaan beginnen met 5 km per keer en dit langzaam opbouwen tot de benodigde 55 km per dag. Ondersteund met pilates , strandwandelen en uiteindelijk ook fitnes.
In mei was het tijd voor 4 dagen proeffietsen. Een geweldige ervaring, alle ballast viel van me af en ik genoot van de vrijheid.
In die vier dagen fietste ik 275 km, ontmoette vriendelijke mensen en merkte dat mijn gevoel voor navigatie nog niet in orde is.
Inmiddels sta ik aan de vooravond van mijn grote fiets avontuur.
Nog twee nachtjes slapen.
Ik heb er zin in!

  • 13 Juli 2018 - 11:12

    Gerda :

    Zet hem op mejs. Krabbel niet terug als het even lastig wordt. Ik weet dat je het kunt. Succes.

  • 13 Juli 2018 - 14:44

    Babber:

    Lekker genieten van mooi Nederland. Water genoeg voor de eerste opdracht. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis

Op de fiets Nederland rond

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2019

Terugblik

11 Augustus 2018

Yes, I did it - vuurwerk - thuis

10 Augustus 2018

Windkracht 6

09 Augustus 2018

Regen en storm in Zeeland

08 Augustus 2018

Zeeland - tegenwind
j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 13807

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: