Hoe het begon - Reisverslag uit Nederland, Nederland van j - WaarBenJij.nu Hoe het begon - Reisverslag uit Nederland, Nederland van j - WaarBenJij.nu

Hoe het begon

Door: J

Blijf op de hoogte en volg j

12 Juli 2018 | Nederland, Nederland

Na twee jaar verhuisvakanties vond ik dat het tijd was voor een echte relaxte vakantie. Eind vorig jaar, onderweg naar het Zeeuwse strand besloot ik een rondje in Nederland te fietsen. Via google stuitte ik op 'de ronde van Nederland'. Precies wat ik zocht. Het had alle componenten die ik onbewust gezocht had. Ik spreek de taal, de reis is zo flexibel als ik zelf wil, als ik het zat ben stap ik op de trein en ben zo thuis, het voelt veilig genoeg om alleen te ondernemen, voldoende tijd om tot bezinning te komen, alle facetten zijn nieuw en het leukste is dat mee fietsers kunnen aanhaken. Bovendien had ik voldoende tijd om me voor te bereiden.
Zo begon in januari mijn fiets training. Door een blessure moest ik helemaal onderaan beginnen met 5 km per keer en dit langzaam opbouwen tot de benodigde 55 km per dag. Ondersteund met pilates , strandwandelen en uiteindelijk ook fitnes.
In mei was het tijd voor 4 dagen proeffietsen. Een geweldige ervaring, alle ballast viel van me af en ik genoot van de vrijheid.
In die vier dagen fietste ik 275 km, ontmoette vriendelijke mensen en merkte dat mijn gevoel voor navigatie nog niet in orde is.
Inmiddels sta ik aan de vooravond van mijn grote fiets avontuur.
Nog twee nachtjes slapen.
Ik heb er zin in!

• 13 Juli 2018 - 11:12

Gerda :

Zet hem op mejs. Krabbel niet terug als het even lastig wordt. Ik weet dat je het kunt. Succes.

• 13 Juli 2018 - 14:44

Babber: