Fietstour Groningen - Ooievaar - Reisverslag uit Groningen, Nederland van j - WaarBenJij.nu Fietstour Groningen - Ooievaar - Reisverslag uit Groningen, Nederland van j - WaarBenJij.nu

Fietstour Groningen - Ooievaar

Door: J

Blijf op de hoogte en volg j

21 Juli 2018 | Nederland, Groningen

Na een goede nachtrust en heerlijk ontbijt vertrek ik naar het centrum van Groningen om in ieder geval het Groninger Museum te bewonderen. Dat staat al zo lang op mijn lijstje. Onderweg wordt ik aangesproken door een jongeman die Sybo blijkt te heten en gids is bij www.fietsstadgroningen.nl en of ik zin heb om mee te fietsen. Goed idee en zo fiets ik met hem mee de stad in. Als iedereen aanwezig is gaan we als eerste naar het Groninger Museum, met achter ons het centraal station wat erg op het station in Amsterdam lijkt. Vervolgens leid hij ons naar een oud straatje waar je je teruggeworpen in de tijd voelt, hier blijkt Herman Brood nog gewoond te hebben. Vervolgens fietsen we naar de Jozeftoren ook wel dronkemanstoren genoemd, vanwege de zes kanten met aan elke kant een klok. We zien veel in Amsterdamse School stijl gebouwde huizen met hun eigele kozijnen. Doet vrolijk aan. Uiteraard gaan we langs het prinsenhof, de Martinitoren, het UMCG en de universiteit. Het is een interessante tocht en ik ben blij dat ik ben meegegaan. Na een koffie met lunch fiets ik richting Rolde. Het is even zoeken naar de juiste route, maar ik blijk spontaan de juiste weg te volgen. Het is erg warm en ik ben al gauw door mijn water heen. Als ik een klein tentje met frisdrank zie neem ik een cola en vraag om mijn flessen te mogen vullen. Hij doet wat moeilijk maar uiteindelijk mag ik het kleine flesje bijvullen. Op naar een volgend waterpunt. Ik geniet weer van de omgeving en zie zelfs een jonge ooievaar op nog geen 5 meter afstand zitten en maak gauw een foto. (Eerst gevraagd hoor vanwege de avg). Ik moet even zoeken naar mijn logeeradres en als ik daar aankom blijk ik in een heuse Pipowagen met een prachtig uitzicht te zullen slapen. Echt gaaf.
Vandaag 45 km gefietst , dit is zonder de km vd de rondleiding. Inmiddels valt er af en toe een spatje regen.

  • 21 Juli 2018 - 21:05

    L10:

    Super leuk om een stad op de fiets te bekijken, mét gids; je ziet zo veel méér!
    Wat een leuk onderkomen heb je vannacht, met top uitzicht. Hopelijk regent het morgenochtend niet zodat je buiten kan ontbijten. Have fun!

  • 22 Juli 2018 - 11:41

    Ingrid:

    Je gaat super lieve vriendin! Wat een fantastisch avontuur en leuk dat wij door je reisverslagen mee kunnen genieten.
    Al ben je voor mij nu voorlopig ‘Mamaloe’! Veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Mijn eerste reis

Op de fiets Nederland rond

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2019

Terugblik

11 Augustus 2018

Yes, I did it - vuurwerk - thuis

10 Augustus 2018

Windkracht 6

09 Augustus 2018

Regen en storm in Zeeland

08 Augustus 2018

Zeeland - tegenwind
j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 13816

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: