Relaxed tochtje met reuze afdaling - Reisverslag uit Swolgen, Nederland van j - WaarBenJij.nu Relaxed tochtje met reuze afdaling - Reisverslag uit Swolgen, Nederland van j - WaarBenJij.nu

Relaxed tochtje met reuze afdaling

Door: J

Blijf op de hoogte en volg j

31 Juli 2018 | Nederland, Swolgen

Heerlijk geslapen vannacht. Paul was blij dat hij iig het ontbijt voor me mocht maken, nadat ik gister mijn eigen salade had meegenomen. Na het ontbijt Paul en Lisette gedag gezegd , ik kom zeker terug! En weer op pad. Ik vind al gauw de route en ja het is weer bergje op en nog veel meer bergje af. Ik voel mijn spieren wel en doe rustig aan. Het is heerlijk om door het bos te rijden en wat voel ik mij nietig tussen die hoge dennenbomen. Als ik aan een afdaling bezig ben staat er aan het begin een man die waarschuwt ‘’doe het niet’ ??? Ik snap er niks van en fiets verder. Het gaat steeds meer naar beneden. Er komt geen eind aan. Ik kom nog meer fietsers tegen waar ik prompt medelijden mee krijg. En als ik dan helemaal beneden ben kijk ik meewarig naar de fietsers die daar staan. ‘Doe het niet’ , wil ik zeggen, maar ik doe het niet.
Ik ben pardoes langs de Moker Heide gesjeesd. In plasmolen zie ik een terras en ga voor de eerste koffie!
Weer op pad richting Gennep. O ja en de wind zit flink tegen. In Gennep stap ik af, wandel wat rond en doe wat boodschapjes. Ik vervolg mijn pad langs de Maas route, waar is de Maas? Kom langs Heijen en Boxmeer en neem bij Afferden het pontje. Ik vervolg mijn route en eindelijk zie ik de maas. Op een schaduwrijk plekje stap ik af, doe mijn schoenen uit en stap de Maas in, nou ja zoiets. Ik blijf hier een tijdje zitten genieten van het water, de stilte en het niets.
Dan weer door naar het pontje Vierlingsbeek - Bergen, foto momentje voor de zekerheid aan beide kanten, en rij door naar Aljen. Daar stop ik voor een aardbeien met ijs, water bijvullen en een plaspauze.
En dan zomaar ergens langs de weg ruik ik de geur van rozen, ze staan er in alle geuren en kleuren. Echt mijn lievelingsbloem.
Ik rij langs Well, Welherlooi, Blitterswijck en kies bij Broekhuizen dit keer zelf het zand pad. Gaat bijna helemaal goed. In Swolgen aangekomen eet ik eerst wat en ga naar mijn gastadres. Ik word hartelijk ontvangen en krijg bij mijn water een heerlijk stuk vlaai! O ja, ik ben in Limburg! Zonder problemen 65 km gefietst.

  • 31 Juli 2018 - 21:06

    Yvon:

    Wat een leuke foto's met die bollen. En het blijft maar mooi weer. Super voor iedereen.
    Maar zeker voor jou. Maar wat een enorme wind was er. De schapendrive in Exloo ging door de hitte niet door. En de kunstroute Gees daar waren we iets te laat. Maar we hebben genoten vandaag van de zon, wind en ook de fiets. Maar niet zo ver gefietst als jij hoor maar een lekkere uitwaaidag. Heb jij ook altijd wind tegen. Zal wel want jij rijdt vast heel hard. Een pannenkoek in Aalden als afsluiting bij 't Hoes van Hol-An. Wat een naam. Jacoline morgen weer een leuke sportieve dag. Je doet het echt goed hoor. Welterusten. Lieve groet van mij.

  • 01 Augustus 2018 - 05:15

    A:

    Heerlijk dat het een rustig relaxte dag je is geweest.
    Al heb je toch weer heel wat kilometers weg gefietst.
    Grappig , sommige plaatsen herkende ik wel daar hebben we wel eens gekampeerd
    Voor vandaag staan er ook weer heel wat km op je programma.
    Succes, geniet ervan, lieve dappere zus.

  • 01 Augustus 2018 - 05:54

    Jacoline:

    Yvonne,
    Wat grappig te lezen dat jij bij Exloo was, waar
    Ik een paar dagen gelden geweest ben. En ja de wind is meestal tegen en zo hard ga ik niet.
    Geniet van jullie dagen! Fietsen is heerlijk!

    En A, leuk dat je de plaatsjes herkend. Voor mij is alles nieuw.
    En ja, lieve zus, ik geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Swolgen

Mijn eerste reis

Op de fiets Nederland rond

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2019

Terugblik

11 Augustus 2018

Yes, I did it - vuurwerk - thuis

10 Augustus 2018

Windkracht 6

09 Augustus 2018

Regen en storm in Zeeland

08 Augustus 2018

Zeeland - tegenwind
j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 13821

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: