Regen en storm in Zeeland - Reisverslag uit Aagtekerke, Nederland van j - WaarBenJij.nu Regen en storm in Zeeland - Reisverslag uit Aagtekerke, Nederland van j - WaarBenJij.nu

Regen en storm in Zeeland

Door: J

Blijf op de hoogte en volg j

09 Augustus 2018 | Nederland, Aagtekerke

Vanmorgen gezellig ontbeten met de andere fietsers en het gastgezin en ondertussen ervaringen met elkaar uitgewisseld. De weersverwachting ziet er niet best uit. Ik durf er nog onverschillig over te doen. Ze zitten er zo vaak naast. En zo ga ik op pad. Er is nauwelijks wind en het beetje wat er staat komt uit de goede hoek. Op mijn gemakje fiets ik naar Middelburg. Daar drentel ik even door een winkelstraatje en voel de eerste druppels vallen. Ik besluit verder te gaan richting Vlissingen. Dat ligt er helemaal niet zo ver vanaf en toch ben ik inmiddels doorweekt. Een stuk voorbij de boulevard zoek ik mijn toevlucht in een eettentje. Ik bestel thee met een tosti en verwissel van korte naar kniebroek en trek een extra hemd aan. Dit blijkt geen overbodige luxe te zijn. Het regent hard en soms harder en soms iets minder hard. Ik fiets door Dishoek en ja ook door Zoutelande. Grappig om dit badplaatsje in het echt tegen te komen.
In Westkapelle stap ik weer af voor een koffie. Ik ben tot op de draad toe nat en kan zelfs zwemmen in mijn schoenen. Ik raak aan de praat met de andere gasten, op dit moment alleen gestrandde fietsers.
Er komt nog een stel doorweekte fietsers binnen vallen waarmee ik een zeer geanimeerd gesprek heb. We zijn nog lang niet uitgepraat als ik besluit om verder te gaan. Er wordt immers storm, onweer en nog meer regen verwacht. Langs de kust met de aangewakkerde wind pal tegen fiets ik naar Domburg. Daar koop ik toch een iets warmer shirt dan ik bij me heb en ga daarna rechtstreeks naar mijn logeeradres in Aagtekerke. Gelukkig zijn ze thuis en kan ik mijn spullen in de garage laten uitdruipen. Daarna een heerlijke warme douche en droge kleren aan.
Ruim 63 km gefietst.
Nog 2 dagen....

  • 09 Augustus 2018 - 20:14

    Yvon:

    Je hebt ook alle weertype gehad. Ja je bent niet voor niks in Nederland. Het is natuurlijk wel afzien. Ja hoe houd je alles droog. Niet dus. Nou dame morgen weer een regen dag maar zaterdag en zondag wordt het vast weer droog. Lieve groet Yvon

  • 09 Augustus 2018 - 20:50

    L10:

    Positief blijven: woensdag moest je je schoenen uit trekken om natte voeten te krijgen.
    En ik schat zo in dat je luid zingend 'Zoutelande' van Bløf tegen de wind in hebt gezongen ;-)
    Slaap lekker!

  • 09 Augustus 2018 - 21:06

    J:

    Je hebt gelijk, je kunt beter het water in je schoenen hebben staan dan tot aan je lippen.
    En nee niet gezongen, er was al genoeg regen....

  • 10 Augustus 2018 - 05:21

    A:

    Je kunt straks wel zeggen dat je qua weer alles hebt meegemaakt.
    De extremen in het weer het
    Waren niet te voorzien geweest.
    Nog twee dagen buffelen.
    Dapper, knap.
    Heerlijk. Ik doe het je niet na.
    Misschien raar maar ik ben ook blij als je dadelijk weer thuis ben.
    Nog twee dagen en een onvergetelijke ervaring rijker.
    Zet hem op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Aagtekerke

Mijn eerste reis

Op de fiets Nederland rond

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2019

Terugblik

11 Augustus 2018

Yes, I did it - vuurwerk - thuis

10 Augustus 2018

Windkracht 6

09 Augustus 2018

Regen en storm in Zeeland

08 Augustus 2018

Zeeland - tegenwind
j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 13805

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: