Dit is nu vakantie! - Reisverslag uit Ronsenac, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu Dit is nu vakantie! - Reisverslag uit Ronsenac, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu

Dit is nu vakantie!

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg j

16 Mei 2019 | Frankrijk, Ronsenac

Na een redelijke nacht op tijd aan het ontbijt. Vraag nog een tweede koffie, want ik doe rustig aan vandaag.
Ik bel een frans nr voor een slaapplaats, zullen we in het nederlands verder gaan hoor ik aan de andere kant. Ze staan per ongeluk in de lijst, maar de buurman kan ik bellen. Dit keer gaat het in het engels, want hij spreekt geen frans. Zo geregeld!
Ik ga op pad en neem spontaan de eerste afslag naar het water en vind een oase van rust, vogelgezang met heerlijk fris (ozon?) ruikend water dat uitkomt op de waterval bij het hotel. Ik maak foto’s, koffie en geniet intens van dit zen moment. Ga ik echt nog fietsen?
Uiteindelijk stap ik weer op en stuit even later op een marktje. Als ik afstap wordt ik aangesproken door een meneer, St Jacques? Ja. Helemaal alleen en waar komt u vandaan? Hij is onder de indruk. Heeft vorig jaar een stukje gelopen en het met de auto afgemaakt. Hij blijft verbaasd kijken en wenst me een goede reis toe. Wow!
Ik kuier heerlijk op mijn gemakje over het marktje en loop verder het straatje af. Dit is vakantie bedenk ik.
Doe nog wat boodschapjes en loop door het parkje.
Tijd om weer op de fiets te stappen. Het blijft heuvel op en heuvel af gaan. Het kost in verhouding een half uur om naar boven te klimmen om in vijf minuten naar beneden te razen. Het duurt even voordat er een beetje ritme in zit. Ik doe rustig aan, lunch weer es in een bushokje en zie dat het nog maar 10km is. Na een aantal heuvels zijn het er nog 7. Zucht dacht dat ik er meer had gereden. Daarna zie ik een prachtig kasteel. Ik maak er foto’s van en fiets verder. En ineens ben ik er. Hoe was het ook al weer? D-81 en dan laatste huis links?
Mhm ik zie de 101, 57 23 en de 81 de andere kant op? Enfin ik vind het en laat de bel rinkelen. Er gebeurt niks. Ben ook veel te vroeg. Ga terug het dorpje in op zoek naar dat barretje wat ik zag. Ik beland in een engelse pub, bestel een pilsje, ja doe maar zo’n grote, heb ik wel verdiend. Vreemde gewaarwording om in frankrijk, in een engelse pub een nederlands biertje te drinken.
Bij mijn slaapplaats word ik allervriendelijkst in het engels verwelkomt. Ik mag mee eten en zo zit ik later gezellig (hoe zeg je dat in het engels?) met deze engelsen te kletsen.
Ik heb ongeveer 35 km gefietst en vond het echt een feestje!

L10 als je een smiley of iets dergelijks gebruikt dan wordt inderdaad alles wat er achter staat niet geplaatst!

  • 17 Mei 2019 - 06:47

    L10:

    Bedankt voor de uitleg, ik zal geen smiley meer gebruiken... ;-)
    Je bent trouwens lekker internationaal bezig.
    Leuk optrekje heb je gefotografeerd, kon je zeker niet overnachten? Heel veel plezier weer vandaag en ik kijk uit naar het volgende stukje.

  • 17 Mei 2019 - 09:18

    A:

    Was wat druk gister maar nullen ik dagtochten dit heerlijke prachtige stukjes.
    Je hebt gelijk, dit klinkt als vakantie.
    Ga zo door . Dan wordt het geweldig.
    Succes weer vandaagoed.

  • 18 Mei 2019 - 08:05

    Sabine:

    Leuk om je reisverslagen te lezen, alsof ik een beetje met je mee reis. Je hebt straks een fantastisch boekwerk vol met belevenissen. Op de helft dat vind ik al een megaprestatie. Ga zo door en leuk dat je steeds een stukje schrijft met de leuke en minder leuke momenten. Het geeft een eerlijk en reëel beeld. Veel liefs van ons!

Tags: Santiago, fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Ronsenac

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 13769

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: