Heuvel op en heuvel af! - Reisverslag uit Ruelle-sur-Touvre, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu Heuvel op en heuvel af! - Reisverslag uit Ruelle-sur-Touvre, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu

Heuvel op en heuvel af!

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg j

15 Mei 2019 | Frankrijk, Ruelle-sur-Touvre


Ik heb vannacht heerlijk geslapen Op tijd uit de veren en bij het ontbijt in gesprek met de eigenaar. Hij is engels, praat zoveel makkelijker. Vier jaar geleden hebben ze de stap gemaakt en zijn hier neergestreken. Terug wil hij niet. Het enige wat hij mist is het vette salaris wat ze daar hadden.
Ik pak mijn spullen, doe nog wat boodschapjes voor onderweg en ga op pad. Voel me goed en spaar mijn spieren. De wind is nog steeds ijskoud uit het noorden en heb ik meestal mee.
Meteen na de eerste bocht wordt ik al getrakteerd op een klimmetje van 8%. Spieren en conditie gaan langzaam beter. De klimmetjes worden hoger en talrijker. Zo ook de afdalingen. Ik ga soms loeihard naar beneden en baal als er in een dorp plots van die heuveltjes liggen. Snap dat het autoverkeer langzamer moet maar ik toch niet?! Als ik op 2/5 e zit stap ik af bij een eettentje in Nanteuil-en-vallee en neem daar een lunch, euh warme maaltijd. Tis nog steeds frankrijk. Duurt wat langer dan ik gehoopt had en gelukkig geen biertje erbij genomen.
Na de lunch weer verder en het blijft klimmen en naar beneden sjeezen. En plots zie ik een slang voor mijn wiel wegschieten. Brr.
Kan aan de bouwstijl van de huizen merken dat ik al een stuk in het zuiden zit, de grove bouwstijl van het noorden maakt langzaam plaats voor wit gekalkte huisje met veranda’s en rode dakpannen. Als ik door het plaatsje Brie rij, krijg ik echt trek in Brie.
Met inmiddels wat tegenzin begin ik aan de laatste 11 km. Verrassend genoeg vooral naar beneden. Ik heb te laat in de gaten dat ik fout ga en loop naar boven. En daarna weer keihard naar beneden. Ik fiets inmiddels langs een drukke D weg die ook nog samengevoegd wordt met een andere drukke D weg van rechts. Fiets ik ineens midden tussen de auto’s. Voorzichtig manoeuvreer ik naar de kant. En ben dan bijna bij mijn hotel.
Ai Moulin Neuf, ziet er bijna onbewoond uit en geen wifi, kan ik dat wel aan in deze moderne tijd?
Maar wel een mega grote waterval, wat zal ik lekker slapen.
Inmiddels wifi en ben niet de enige gast.
65 km in de benen en ik voel ze allemaal zitten.
Zit inmiddels al 1000 km van huis.

  • 15 Mei 2019 - 17:16

    De Sterrenwachters :

    Hi Jacoline, we volgen je nog steeds een zijn ontzettend trots op je.

    Je gaat dit redden.

    Lieve groet,
    Peter, Micha, Sijma, carine, Loes en wendy

  • 16 Mei 2019 - 05:35

    L10:

    Zo, de eerste 1000km zitten erop!!!!

  • 16 Mei 2019 - 05:43

    L10:

    Suf programma dit, meer dan de helft van mijn reactie is niet geplaatst....
    Nog maar een keer:

    Wat bijzonder, een ontmoeting met een slang!
    En wat goed om te lezen dat je oog hebt voor de omgeving.
    Enne... die noorder-wind is wel koud maar is óók mee ;-)

Tags: Santiago, fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Ruelle-sur-Touvre

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 13795

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: