La Pluie, les nuages et le soleil - Reisverslag uit Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu La Pluie, les nuages et le soleil - Reisverslag uit Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu

La Pluie, les nuages et le soleil

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg j

11 Mei 2019 | Frankrijk, Sainte-Maure-de-Touraine

Slaap onrustig en ben op tijd beneden voor het ontbijt. Daarna alles inpakken, overnachting regelen (vannacht een helder idee) en mijn fiets uit de garage halen.
Ik check uit en het regent inmiddels weer. Moet eerst nog brood halen en iets te eten voor vandaag en morgen en dan ga ik op pad. Inmiddels is het droog. Had goed op de kaart gekeken waar ik heen moest en fiets door mooie parken de juiste richting op. Als ik er ben zet ik de straatnaam in de app en die stuurt me weer terug?? Snap er niets van, zal het wel fout gedaan hebben. Bijna terug bij af en ik zet de volgende straat in de app.. euh...? Weer dezelfde richting op...?
Ja ammehoela dat doe ik niet. Ik besluit de kaart nog eens goed te bekijken en zoek mijn weg richting Veigné. Ik fiets heerlijk door een bos en de zon komt me af en toe gezelschap houden. Check de kaart en ja gaat echt goed. Daar even van het fietspad af en het voetpad op en dan weer een gewone weg. En hup daar ga ik zo het modderpad op...pffft . Heel mijn fiets onder de blubber. En ik? Ik moet keihard lachen om mezelf. Verderop sta ik mijn fiets van de blubber te ontdoen met plukken pas gemaaid gras...
Die grijns blijft nog een tijd op mijn gezicht zitten. En zo fiets ik verder naar Veigné en neem daar de D50 richting Saint-Branchs. Kom wel een bordje met de Jakobsschelp tegen maar die gaat terug naar Tours, dacht ik. Gaat zo lekker dat ik daar een lekkere brioche(?) neem als lunch, met een Espresso.
Ik check de route en zie dat ik wat uitgeweken ben. Ik heb een hekel aan terugrijden, dat doe ik dus niet. Kijk weer op de kaart en vind de C7 richting Sainte-Catherine-de-Fierbois. En het komt allemaal goed. Of ik echt veel heb omgereden weet ik niet.
Ik was op tijd in Sainte-Maure-de-Touraine en heb volgens de route kaart 43 km afgelegd.
Vanaf Sainte-Catherine... heb ik de jakobsschelp gevolgd en dat gaat goed. Had ik in Veigné ook moeten volgen. Maar hierdoor heb ik wel de helling van 12% gemist. Je moet er iets voor over
hebben...

  • 11 Mei 2019 - 17:23

    Makkie :

    Supergoed bezig! Ben trots op je!

  • 11 Mei 2019 - 17:32

    Ingrid:

    En ook jij had een goede dag! Fijn! En wat ben je stoer aan het navigeren. Ik volg alleen maar de lijn op de app haha! Goed bezig!

  • 11 Mei 2019 - 18:42

    A:

    Dat zij de mooie verhalendieik graag hoor echt vakantie en een gratis modder behandeling.
    Wat wil een mens nog meer!
    Slaap lekker !!!
    En morgen weer zo'n fijne dag.

Tags: Santiago, fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sainte-Maure-de-Touraine

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 13760

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: