De afstand wordt steeds groter! - Reisverslag uit Épône, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu De afstand wordt steeds groter! - Reisverslag uit Épône, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu

De afstand wordt steeds groter!

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg j

07 Mei 2019 | Frankrijk, Épône



Heerlijk geslapen en net op tijd aan het ontbijt. Er zijn nog twee gasten en er volgt een geanimeerd gesprek met de gastheer als vertaler (en-fr en fr-en). De dames gaan een chateau bezoeken en wat ik ga doen..? Euh naar Santiago. 2 paar ogen worden groot als schoteltjes. Een van de dames vertelt, dat het gebruikelijk is om bij aankomst je schoenen weg te gooien. Mhm, zal ik dan toch mijn fiets aan de wilgen hangen straks?
We gaan het zien. Ik laat alles op mijn fiets en neem hartelijk afscheid van de gastheer. Doe wat boodschapjes (morgen alweer een feestdag) en ga op pad. De zon schijnt, de heuveltjes worden hoger en de weg die ik moet nemen is opgebroken. Kan er echt niet langs, wat nu? Kijk op de kaart en kom er eerst niet uit. Ik besluit om de werkzaamheden heen te lopen in de hoop dat ik een doorgang vind. En zo sta ik plotseling voor het kasteel wat ik vanaf de weg al gezien had.
Gelukkig, de sluipweg doet het. Ik loop naar boven wat een hele klim is. En stap weer op de fiets.
Via een knus weggetje ben ik al snel in Breancon. Op naar het klimmetje in Marines wat niet komt. Wel een gelegenheid om een warme hap te nuttigen. En weer op weg. De klimmetjes zijn redelijk goed te doen, kennelijk went het. Ik fiets op mijn gemakje langs al die dorpjes en heb het best naar mijn zin. De zon is er vaak, de wind is fris en naar beneden blijft een feest. In de buurt van Garganville is de hellingproef. 9% en tja gezakt..., maar mag lekker wel keihard naar beneden... oef dat stuitert behoorlijk.
En zo kom ik ruim op tijd in Epône aan.
Check in en heb zelfs een bad. Was heerlijk voor de spieren en viel bijna in slaap.
Vandaag was 50 km!
Hoe ver ben ik nu?

  • 07 Mei 2019 - 16:40

    Wilma:

    Super dat het nu lekkerder gaat en dat je geniet. Ook mooi dat je al wat meer zon hebt.
    En zo heb je een dag dat het allemaal lekker verloopt. Super

  • 07 Mei 2019 - 18:20

    Barbara :

    Super leuk om je verslagen te lezen en wat een doorzettingsvermogen heb je. Misschien moet je straks niet je fiets maar je fietsbroek inSantiago de Compostela achterlaten.
    Succes met alle hellingen en geniet van het dalen.

  • 07 Mei 2019 - 18:52

    A:

    Heerlijk zo, nu dagje met niet al te veel vervelende en zelfs leuke verassingen.
    Zo gaat het goed. Geniet en ga zo door.

  • 08 Mei 2019 - 04:06

    Fresia Lunenburg:

    Bonjour cher ami! Als je onderweg een leuk kasteeltje tegenkomt wat in de verkoop staat.....FOTO!!!
    Je komt zo natuurlijk ook de leukste optrekjes tegen. Ik hoop dat vandaag het afdalen langer duurt dan het stijgen.....Faire du vélo-Ze!!! XXX

  • 08 Mei 2019 - 06:42

    Yvonne:

    Fijn dat het nu lekker gaat. Geniet ervan.

  • 08 Mei 2019 - 09:05

    L10:

    Om de een of andere reden krijg ik net pas het mailje binnen dat je weer een nieuw reisverslag geplaatst hebt... Fijn om te lezen dat het gister lekker is gegaan! Houd dit vast ;-)

  • 08 Mei 2019 - 13:46

    Sabine:

    Heerlijk een bad! Daar heb je vast van genoten. Nu snap ik opeens waarom wij een week geleden een fiets in de boom zagen hangen. Zeker ook iemand die heel lang heeft gefietst.

Tags: Santiago, fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Épône

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 13801

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: