Een vrije dag in Saint-Quentin - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu Een vrije dag in Saint-Quentin - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu

Een vrije dag in Saint-Quentin

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg j

03 Mei 2019 | Frankrijk, Saint-Quentin


Een rustig begin van een relax dagje. Doe alles rustig aan, ruim de boel op en ga ontbijten.
Daarna loop ik op mijn gemakje het stadje in en ben vast van plan vandaag mijn 2e stempel te veroveren. Onderweg naar de kathedraal bekijk ik het prachtige stadhuis, geen foto want het plein is vol. Ik bekijk de winkeltjes van buiten en van binnen. Kan niks meenemen, dat weet ik. Ook de kathedraal bekijk ik van binnen en van buiten en vraag aan de man aan het orgel waar ik een stempel kan krijgen. Tot mijn verbazing spreekt hij goed engels en verwijst me naar het toerist information office. Die is om twee uur open en tot die tijd amuseer ik me prima. Drink een koffie en werk de route voor morgen uit. Twijfel nog over de afstand.
Ik krijg een heel mooi stempel in mijn credential en hij verteld me dat het de komende dagen koud wordt met regen en/of sneeuw.
Oeps! Morgen goed ingepakt op weg.
Ik loop een lange straat af, bekijk het station en loop de enorme brug over. Verbaas me er elke keer weer over dat je hier ook de nl winkels vind.
Op de terugweg drink ik nog ergens wat en ga terug naar mijn hotel.
Tijd voor persoonlijke verzorging om deze dag helemaal relaxt af te ronden.
De stappenteller geeft 7,8 km aan.
Voor morgen ligt alles klaar, terwijl ik stiekem hoop dat het niet nodig is.

Ps. A, zie de foto van de route...

En leuk dat jullie allemaal meelez(v)en, doet me goed!

  • 03 Mei 2019 - 18:23

    Wilma:

    Lekker z’n dagje rust. Je heb na mijn mening het erg leuk gehad. Morgen weer op de
    Fiets naar je volgende bestemming. Kleed je goed aan. Het is erg leuk om dit elke dag te lezen. Net of we erbij zijn.

  • 04 Mei 2019 - 03:22

    A:

    Lekker z,n rust dag.
    Je ben al een week oneder weg.
    Hoop dat het weer een beetje meevalt.
    En ja het kaartje nu beter bekeken En zag je staan.

  • 04 Mei 2019 - 04:46

    L10:

    Wat gaat de tijd toch snel, tis al een week geleden dat je aan dit avontuur begon...
    Echt super tof om elke dag 'met je mee te reizen'.
    Blijf genieten, en het weer wordt beter, zeker en vast!
    Liefs.

  • 04 Mei 2019 - 10:39

    Fresia Lunenburg:

    Lieve Jacco. OMG!!! Sneeuw?!!! Ik hoop dat je nog ergens een skimuts en skibril kan kopen....voor al die sneeuwbuien die je gaat meemaken

  • 04 Mei 2019 - 12:09

    Tineke:

    Leuk Jacoline, die foto's erbij... Ik vind het erg leuk om je dagverslagjes te lezen, je hebt een heel prettige schrijfstijl en ik zie het helemaal voor me. Het lijkt me een prachtige omgeving daar en het wordt alleen nog maar mooier..
    . En weer een mooi stempel erbij, best een beetje kicken toch? Ik duim voor je dat het mee mag vallen met het weer, want laten we eerlijk zijn, niemand fiets graag tijdens een sneeuwbui. Misschien valt het mee en peddel je mooi tussen de buien door. Blijf maar fijn genieten van al het leuks en moois wat je op je pad tegenkomt. Ik bewonder je hoor, ik doe je dit echt niet na.
    Een heel fijne avond alvast hoor! Liefs Tineke

  • 04 Mei 2019 - 12:50

    Peter En Wilma Alkemade:

    Hallo Jacoline,

    Heb je op 29 april een berichtje gestuurd en zou me graag aan willen melden voor het reisverslag.
    Hartelijke groeten,
    Peter en Wilma

  • 04 Mei 2019 - 18:48

    Jacoline:

    Peter en wilma, natuurlijk kan dat. Hoef je niet te vragen hoor. En nee ik loop niet meer bij Ilion. Leuk dat jullie meelezen.
    Verslag van vandaag komt morgen! Gr van Jacoline

Tags: Santiago, fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Quentin

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 13784

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: