Il pluie - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu Il pluie - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu

Il pluie

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg j

02 Mei 2019 | Frankrijk, Saint-Quentin

Vandaag ontbijt met de andere gasten. Een frans echtpaar en ik versta ze zo slecht. Ik reserveer het hotel in Saint-Quentin en maak de route af. De gastvrouw wijst me waar de supermarkt is, waar ik eerst het een en ander inkoop. En dan op pad. Vandaag zonder zeembroek in de hoop dat mijn botjes dat beter aankunnen. Het duurt niet lang of het begint te regenen, mijn tel is snel leeg en de powerbank vertoond weer kuren. Zet alles uit en wacht tot de telefoon weer een beetje volloopt en ga dan op weg. In het eerstvolgende dorpje schuil ik langs een huis en hang mijn tel weer aan de oplader. En dan wachten tot die minstens weer op 59 procent staat. En het blijft regenen. Ik neem een smoothie en een broodje. Er komen twee fietsers aan die ook naar Santiago fietsen. Moeder en dochter doen de route in etappes en kamperen onderweg. Oef dat is echt pittig met dit weer... we fietsen even samen op, maar bij Cambrais raak ik ze weer kwijt. Ik geniet van het glooiende langschap als ik merk dat mijn achterband een beetje leeg aan doet. Stop langs de weg en pomp de band op. Niks aan de hand gelukkig. Eet weer wat, laad de tel weer wat en ga weer op pad. Ik zou het alternatieve pad nemen, tot ik zie dat dat allemaal kinderhoofdjes zijn. Euh, laat maar zitten. Niet lang daarna neemt de regen weer toe en wordt het echt tijd voor een plaspauze. Zomaar is er in het volgende dorp een kroeg. Geen cappuchino maar wel warme chocolademelk. En buiten plenst het. Gelukkig gemist. Als ik naar het toilet vraag loopt de man met me mee naar de achterdeur en wijst naar buiten. Hu? Wordt ik nu naar buiten gestuurd? Nee daarachter tweede deur rechts....
Ooh pfft. Dacht even een toilet boven de sloot aan te treffen...
Ik reken af en ga weer op pad. De regen blijft vallen, de route blijft stijgen en dalen en mijn billen vinden het nog steeds niet leuk...
Ik neem de kortste weg en ben blij dat ik er ben. Inmiddels is het droog en de fiets mag op de binnenplaats. Wel wifi, geen whatsapp?
Met zo’n 66 km is het tijd voor een rustdag!

Helaas Sabine geen mooi weer en L10 ik heb gister niet gezoxht naar dichte restaurantjes.

  • 03 Mei 2019 - 05:14

    L10:

    Hej meisje, een schrale troost is dat het hier gister ook regende, maar nu schijnt de zon. Hopelijk ook bij jou. Geniet van je rustdag en morgen weer verder!

  • 03 Mei 2019 - 12:29

    Gerdine:

    Ha Jacoline, leuk om je verslag te lezen. Hopelijk gaat de zon weer schijnen en kun je genieten van het fietsen en het Franse leven op je tocht door Frankrijk de komende dagen. Bon Camino!

  • 03 Mei 2019 - 13:25

    Silvia Wieser:

    Hoi Jacoline, Super leuk om je reisverslag te lezen. Je bent echt een topper, en ik wens je Heel Veel Succes!!!! ik blijf je volgen. groetjes van Silvia

  • 03 Mei 2019 - 16:59

    A:

    Hey zus, super leukomjeberichtjes te lezen.
    Jammervahetweer een je zere billen.
    Hopelijk is je dag vandaag wat droger verlopen en heb je minder last van je zitvlak
    Vermeld af en toe de plaats waar je bent.
    Kan ik je volgen via Google maps.
    Knuffels en slaap lekker straks.

Tags: Santiago, fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Quentin

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 13788

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: