Grens overschreden! - Reisverslag uit Fenain, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu Grens overschreden! - Reisverslag uit Fenain, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu

Grens overschreden!

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg j

01 Mei 2019 | Frankrijk, Fenain



Vandaag een kortere afstand om even mijn spieren en zitbotjes te sparen. Ik doe rustig aan. Start langzaam op, ben de enige aan het ontbijt, was de enige logee zelfs en sliep lekker! Maak de route en reserveer een gite in het frans...
Wow is gewoon gelukt, bijna met handen en voeten, dat wel...
Vervolgens check ik uit en ga op pad.
Vind mijn weg en ja ik vind die heuvels nog steeds leuk. Niet zo hoog als gister, dus ook minder hard.
Geniet er niet minder om. Nogmaals nostalgie (Frees gaan we doen!) en moet gewoon een foto maken van het koolveld! Later ook van de blauwe regen. Ik neem de tijd en fiets op mijn gemakje langs de oever van een rivier. Op een rustig plekje is het tijd voor de brander, dus koffie! Banaantje erbij, zonnebrand smeren en verder gewoon niks.
Op het gemakje weer verder en heb vandaag wat moeite met mijn richtingsgevoel. Gelukkig zegt die meneer van de app steeds dat ik van de route afwijk en kan ik op mijn wielspoor (?) terugkeren.
En dan zomaar, zonder een enkele waarschuwing, heb ik de grens overschreden. Zijn de nummerborden ineens allemaal Frans.
De zon schijnt inmiddels volop, de wind is zwak maar koud uit het Noorden en een kapelletje met bankje nodigt mij uit voor een korte pauze. Dat kan ik niet afslaan, dus geniet ik van de zon, wat druiven en doe mijn kniebroek aan.
Het laatste stuk is een fietspad door een bos. Heel Frankrijk loopt, fietst of jogt daar. Is echt anders dan bij ons. Ruimte zat. Ik hou nog een laatste lange pauze en fiets door naar mijn logeeradres. Wat een ruimte in mijn uppie!
Na 56 km kan ik zeggen: Je suis en France!

  • 01 Mei 2019 - 17:16

    De Sterrenwachters:

    Hi Jacoline, vol bewondering je verhalen gelezen. Succes we reizen op deze manier toch met je mee.

    Groetjes Sijma, Carine, Loes, Micha, Peter en Wendy

  • 01 Mei 2019 - 17:13

    L10:

    Klinkt allemaal goed én verstandig! ;-)
    Leuk ook de foto van de route om je helemaal te kunnen volgen.
    Geen onverwachte sluitingen ivm de dag van de arbeid?
    Liefs, L10

  • 01 Mei 2019 - 18:00

    A:

    Hey, zus dat heb je mooi gedaan. Zo heerlijk op je gemak
    Dat is genieten
    Wel teruste voor straks.
    En petje af voor je.

  • 02 Mei 2019 - 05:27

    Makkie:

    Goed bezig!!!

  • 02 Mei 2019 - 06:27

    Sabine:

    Ik hoop dat je mooi weer houd. Bon voyage!

  • 02 Mei 2019 - 16:13

    Yvon:

    Hai Jacoline na zelf een paar dagen weg geweest te zijn, lees ik met plezier jouw avontuur. Ik vind het heel erg leuk om je op deze manier te volgen. Ik vind het ook wel heel dapper, gelukkig lees ik dat het heel goed gaat en dat je ook wel eens een wat rustiger dag hebt ingelast. Dat is heel erg belangrijk en het heerlijke weer. Zon, wind wat zal je lekker kleuren. Super dat koffie zet apparaatje. En alles kun je nog steeds op je fiets krijgen. Dat alleen vind ik al een uitdaging. Jacoline alle goeds en ook relaxen. Heel veel geluk onderweg. Lieve groet Yvon

Tags: Santiago, fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Fenain

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 13773

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: