Vandaag zit alles mee... - Reisverslag uit Ranst, België van j - WaarBenJij.nu Vandaag zit alles mee... - Reisverslag uit Ranst, België van j - WaarBenJij.nu

Vandaag zit alles mee...

Door: J

Blijf op de hoogte en volg j

29 April 2019 | België, Ranst



Nou ja alles?
Na een flinke dip vannacht, zit nog niet in de vakantie modus, is er om 8:30 ontbijt en word ik met een dikke zoen begroet. Bijzonder hoor die Belgen. Na een geanimeerd gesprek stap ik op de fiets. Route aan en gaan! Na een uurtje beland ik op een bankje in de zon en probeer de brander uit. Yes koffie! Ik pomp de banden op, kreeg vanmorgen een spoedcursus en jawel ik kan het ook!
Trek mijn kniebroek aan, jas en vest kunnen uit en stap weer op de fiets.
De wind is me goedgezind en de zon schijnt. Wat wil een mens nog meer.
Ik fietste door Lier, prachtig plaatsje, had nog geen zin om rond te wandelen en foto’s te maken, naar Duffel. Fiets over de dijk langs het water en voel me af en toe weer een beetje zoals vorig jaar, happy!
Een uurtje later is het tijd voor een tweede bakkie en een boterham.
Meld me af en toe bij het thuisfront en fiets rustig verder. Als ik het jaagpad op moet rij ik te ver door, bots bijna op een andere fietster die iets zoekt wat niet gevallen blijkt te zijn. We raken in gesprek tot ik door heb dat ik veel te ver afgedwaald ben. Na een vriendelijke groet rij ik terug en kom tot de ontdekking dat het jaagpad opgebroken is. Weer terug en via de andere kant weer verder. Kan het klimmen oefenen op twee achter elkaar liggende fietsbruggen, wat best goed gaat. En dan komt mijn oude trauma weer boven. Zie een restaurantje en besluit een plaspauze te houden, euh dat dacht ik. Dicht net als de drie volgende. Ik had het kunnen weten, tis maandag en België.... Ook de route werkt niet mee, langs een drukke autoweg op een rommelig soort stoepje fiets ik verder.
En baal ervan...
Ik ben blij met het laatste stuk, een ellenlang fietspad tussen de bomen. Geweldig! Recht naar het centrum van Aalst. Ik vind zonder problemen het hotel, euh hostel is een beter woord. Je bent pelgrim of niet. De douche is ijskoud, de tonijnsalade mega groot, de Karmeliet Tripel welverdiend en de dip is uitgedipt!

  • 29 April 2019 - 18:44

    L10:

    Fijn dat die dip is uitgedipt!!
    Balen dat dat restaurantje dicht was... bedenk dat aanstaande woensdag 1 mei is, de dag van de arbeid, is een wettelijke feestdag in België. Gelukkig heb je het brandertje ;-)
    Slaap lekker en morgen weer vol goede moed verder!
    Liefs, L10

  • 30 April 2019 - 03:34

    Ingrid:

    Goed gedaan en goed bezig!

  • 30 April 2019 - 03:42

    Fresia:

    Lieve Jacco,
    Tsssss....Wat een strubbelingen......Gelukkig is de maandag voorbij. Nu alleen maar leuke dingen meemaken en hopelijk geen opbrekingen en dichte deuren meer.
    Mooie zin! De dip is uitgedipt. Die houden we erin!!!
    Succes Kanjer!
    XXX Fresia

  • 30 April 2019 - 14:01

    Tineke:

    En toen was de helft van mijn tekst weg ( bij mn vorige reactie) Wilde je nog zeggen dat ik zal duimen voor mooi fietsweer en vooral....geniet van alles! Liefs Tineke

  • 30 April 2019 - 14:54

    Marianne:

    lieve Jacolien wij vinden dat goed bezich bent liefs je zusjes xxxjes

  • 30 April 2019 - 17:32

    Hans:

    De wind is je gunstig gezind. De eerstvolgende dagen stroomt hij van noord naar zuid.
    Dat scheelt al een kwart. De rest is conditie...tussen de oren...en harde banden.
    Het gaat voorspoedig....en met op zijn tijd een koffie kan er niks misgaan.

  • 04 Mei 2019 - 12:46

    Wilma En Peter Alkemade:

    Há die Jacoline, Wat een moedig plan van jou om zo'n bijzonder traject te gaan fietsen in je uppie!
    Ik kreeg van Fresia de link door om even tij kijken bij jouw verslag.
    Als het geen probleem is melden wij ons ook graag aan voor de updates.
    Zijn enorm geïnteresseerd!
    Jou wel bekend toch? Peter zie je misschien nog wel eens met regelmaat bij Ilion?

    Wij wachten af en wensen je veel plezier en ook kracht toe.... Gaat je lukken!

    Hartelijke groeten van Peter en Wilma

Tags: Santiago, fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Ranst

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 13776

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: