Opgeven? Te heet en mijn dag niet.... - Reisverslag uit Someren, Nederland van j - WaarBenJij.nu Opgeven? Te heet en mijn dag niet.... - Reisverslag uit Someren, Nederland van j - WaarBenJij.nu

Opgeven? Te heet en mijn dag niet....

Door: J

Blijf op de hoogte en volg j

03 Augustus 2018 | Nederland, Someren

Na een onrustige nacht sta ik op tijd op en bij het ontbijt ontmoet ik de twee Santiago dames. Petra heeft duidelijk moeite met ze. Voor 8 uur ben ik al op pad en bij Roermond blijken de voorbereidingen voor een muziekfestival in volle gang te zijn. Ik denk zomaar dat Petra gelijk heeft.
Door het festival moet ik veel omrijden. Ik kom door Heel en helaas alles is nog dicht. Veel te vroeg. Uiteindelijk vind ik een terrasje aan het water. Terwijl ik op de koffie wacht verdoe ik mijn tijd met een chat. Weer verder en inmiddels is het al warm, staat er nauwelijks wind en voert het pad naar een onmogelijk te nemen zandpad. Dat wordt na een moedig begin uiteindelijk lopen. Ik begrijp dat ik verkeerd gegaan ben en ploeter het hele pad af. Fiets terug en vraag bij het benzinestation waar ik ben. Ik neem een koffie en mag mijn waterfles bijvullen.
Als ik buiten sta lees ik de app die ik al vreesde.
Ik fiets verder en als ik eindelijk een bankje op een rustig plekje in de schaduw aan de rand van het bos vind, stap ik af en neem een lange pauze. Het is echt te warm vandaag.
Ik vervolg mijn weg en vind een ijstentje en daar heb ik er helemaal genoeg van. Ik wil naar huis, ben klaar met de warmte. Mijn zussen helpen me wederom over dit punt heen en ik stap weer op de fiets. Hier zijn echt veel bordjes kwijtgeraakt, ik ga alweer fout, kijk weer op de kaart, vind weer mijn weg en verdwaal opnieuw. Dacht ik. Ik blijk inmiddels wel op het goede pad te zijn, zie nog een supermarkt en koop een salade (ja Paul ik weet het).
Als ik in de buurt van Someren ben zet ik de tomtom voor het adres aan. Deze stuurt me over weer zo’n zandbakpad en als mijn fiets valt en alles wegglijd wordt ik boos en wil mijn gastheer opbellen om me te komen halen en naar huis te brengen.
Het besef dat L10 komt en een paar dgn meefietst en ik ook mijn andere zus zal zien helpt me om het laatste stuk door te ploeteren. Ben zooo blij dat ik er ben. Wat een rot dag vandaag.
Ik weet niet eens hoeveel km ik heb gefietst en kan me niet schelen ook.
Morgen neem ik de kortste weg naar Eindhoven en ga dan lekker de stad in.
Ook hier wordt ik aller vriendelijkst ontvangen en na een gezellig gesprek en een douche en mijn salade ziet de dag er weer wat beter uit.

• 03 Augustus 2018 - 20:45

L10:

Nou dit was me het dagje wel zeg...
    Respect voor jou dat je het toch weer geflikt hebt!!

• 03 Augustus 2018 - 20:59

Yvon:

Nou dit was wel een dieptepuntje in de reis maar je bent ook al een tijdje onderweg. Top hoor dat je toch doorzet. Morgen wordt het zeker beter.

• 03 Augustus 2018 - 21:15

A:

Wat een dag, gelukkig heb je weer mooie vooruitzichten voor de komende dagen.
    Je hebt ook al zoveel kiometers in je eentje afgelegd. Ongelooflijk.
    En ja de warmte zitje ook niet mee.
    Moet je zeggen. Zit nu heerlijk onder de buitenlamp te lezen met een 0.0 letje erbij.
    Heerlijk nu.
    Hopelijk Geniet jij daar ook nog even van.
    Straks een nieuwe dag met nieuwe kansen. Maak er wat van.
    En denk aan de pret die je te wachten staat.
    Kortsteroute ! gelijk heb je.
    Succes en sterkte voor morgen.
    Die kus Xxxxxx