Moederdag = Zon - Brocante - Zen - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu Moederdag = Zon - Brocante - Zen - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu

Moederdag = Zon - Brocante - Zen

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg j

12 Mei 2019 | Frankrijk, Châtellerault

Krijg al vroeg een app: ‘Rare maar onvergetelijke moederdag voor jou. 700 km verder weg.
Fijn dag!‘

Heel vast geslapen en bijtijds eruit. Douchen, inpakken en ontbijten.
Twee andere gasten gaan net weg en aan tafel zitten nog twee gasten. Zij begint het gesprek in het duits, oef, gelukkig spreekt ze ook engels.
Zij hebben de Camino al meerdere keren vanuit diverse hoeken gewandeld en zijn nu onderweg naar Bordeaux. Wow en dat op hun leeftijd.
Philippe (eigenaar) komt even bij me zitten en legt uit dat ik een speciale prijs betaal. Ok dat is heel genereus van u. Krijg nog een lunch pakketje mee en mag nog een keer terug komen. Altijd fijn om te horen.
En zo ga ik op weg. Strakblauwe hemel en een zonnetje! Meer is niet nodig. Ik fiets op mijn gemakje en stuit al gauw op een Brocante. Yes! Heerlijk. Ik kijk op mijn gemakje rond en bedenk dat dit nu echt vakantie is.
Ik wil weer verder gaan, maar zie de ideale plek om mijn fiets een beetje te ontmodderen. Een bankje bij een stromend watertje in de zon. En zo spoel ik met mijn beker water over de fiets. Daarna eet ik de meegekregen lunch en drink wat. Ik wordt getrakteerd op een concert van kwakende kikkers met het geluid van stromend water op de achtergrond. Ik voel me helemaal zen worden. Ik wil hier niet meer weg.
Helaas, de fiets roept en zo ga ik weer verder. Geniet van de zon en het landschap. De rust, de vogels, het tjirpen van de sprinkhanen en ....tja alles.
De reis verloopt voorspoedig en ook ik kom het bordje tegen richting Santiago. Daar stop ik en hou weer pauze. Maak koffie en zit wat.
Vandaag kan ik de bordjes met de jakobsschelpen volgen, tot ze ineens ophouden. Gelukkig heb ik de kaart nog. En nee Ingrid, met die route op de app kan ik niet overweg.
En zo beland ik al vroeg in Châtellerault. Ongeveer 40 km gefietst, hier en daar een heuvel en daar en hier een afdalinkje.
Happy!

  • 12 Mei 2019 - 16:12

    Ingrid:

    Ook een topdag zo te lezen! Fijn voor je!

  • 12 Mei 2019 - 16:15

    L10:

    Ruim 2 weken onderweg! Fijn om te lezen dat het vandaag voorspoedig ging, mét vakantiegevoel! Hopelijk is dit óók het startsein voor mooier weer!

  • 13 Mei 2019 - 03:39

    Fresia Lunenburg:

    Goodmorning Sunshine!!! Wat heerlijk dat je zo zen op je fiets kan stappen, volgens mij gaat de reis dan ook meteen een stuk makkelijker. Niksis mooier dan alleen maar het geluid van de natuur onderweg! Succes!!! XXX

  • 13 Mei 2019 - 03:37

    Sabine:

    Lieve Jaocolien, fijn om te lezen dat je ook geniet van je reis. Het is tenslotte ook vakantie , met een doel weliswaar......Goede reis vandaag weer! Volgens mij wordt het weer ook steeds beter!

  • 13 Mei 2019 - 08:16

    A:

    Heerlijk zus om dit te lezen,
    Hou het gevoel vast dan komt het helmaal goed,
    Veel plezier vandaag.

  • 13 Mei 2019 - 18:41

    Tineke:

    Klinkt goed ....helemaal my cup of tea. En je bent al een heeeel eind Jacoline! Top hoor! Lekker slapen voor zometeen en alvast een heel fijne dag toegewenst voor morgen :-))

Tags: Santiago, fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Châtellerault

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 13777

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: