Chartres: dit voelt als vakantie! - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu Chartres: dit voelt als vakantie! - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu

Chartres: dit voelt als vakantie!

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg j

09 Mei 2019 | Frankrijk, Chartres


Als ik wakker wordt weet ik al snel dat het geen fietsdag word. Nog zo moe. Mis zelfs het ontbijt.
Ik regel een extra nacht, maak koffie, eet yoghurt en zoek al mijn spullen uit.
Alles wat ik denk toch niet nodig te hebben leg ik apart.
Ik besluit ter plekke dat ik het eerste route boekje uitgefietst heb.
Morgen met de trein naar Tours.
Van het tweede routeboekje haal ik de pagina’s die ik niet nodig heb eruit. Die gaan ook op de stapel, retour afzender. Alles bij elkaar schat ik een kilo of vijf minder gewicht. Pfft zoveel neem je ongemerkt mee.
Als ik er klaar mee ben, haal ik mijn fiets en ga de stad in voor de brunch bij O Tire Bouchon. Een heel leuk eettentje waar ik heerlijk gegeten heb. Ik maak een kort praatje met de Duitse buren en bij het afrekenen raak ik met twee Nederlandse dames in gesprek. Het is zo gezellig dat we een koffie met zijn drieën doen, tot grote verbazing van de vriendelijke eigenaar. An en Gerda bieden aan mijn tas mee terug naar nl te nemen, veel te zwaar om op te sturen. Wat ontzettend aardig. We spreken af dat ik de tas ophaal na mijn reis en we gezellig bijpraten. Maar eerst doen we nog samen het concert in de kathedraal om 17:00 .
In de tussentijd bekijk ik het stadje en het is echt een geweldig leuk stadje. De dag is te kort om alles te bewonderen. Op zoek naar sokken, ben iets te enthousiast met blote voeten op mijn sandalen de deur uitgegaan, stap ik een winkeltje binnen en raak aan de praat met de eigenaresse. Geweldig om in een mengelmoes van fr, en, nl, hndn en vtn je toch verstaanbaar te kunnen maken.
Geen sokken en ik probeer het nog bij een wolwinkeltje. Helaas zo snel kan ze niet breien..
Bij een pittoresk koffie tentje, ze branden hun eigen koffie en hebben heel veel soorten thee, drink ik een warme choco met chantille en schrijf daar mijn inmiddels traditie geworden kaarten aan de meiden.
En dan is het alweer tijd voor het concert. Ik geef het toe, mijn richting gevoel laat me weer in de steek. Met de app vind ik het precies op tijd terug.
Gerda en An hebben een plekje voor me vrij gehouden. En zo luister ik naar de mooie muziek van Wagner, gezongen in de prachtige kathedraal.
Na afloop neem ik hartelijk afscheid van de dames en breng mijn koude voeten terug naar het hotel.
Dit voelt als vakantie!
Vandaag 10 km gefietst en mijn vierde stempel!

  • 09 Mei 2019 - 18:19

    C:

    Wat een heerlijke dag zal dit geweest zijn. Fijn dat je er zo van genoten hebt. Klinkt als iets wat voor herhaling vatbaar is ;-). Geniet!

  • 09 Mei 2019 - 18:40

    Yvonne:

    Het is uiteindelijk wel vakantie voor jou. Goed gedaan. Wat maak je leuke kontakten. Dit is wel heel bijzonder met die 2 meiden. Goed dat je even wat rustig aan doet. Er komt toch meer bij kijken dan alleen fietsen. Succes met alles en zet hem op.

  • 09 Mei 2019 - 18:41

    L10:

    Goed naar je lijf geluisterd! Lekker zo'n vakantiedag, houdt dat gevoel vast!!

  • 10 Mei 2019 - 02:20

    W:

    Super dat je vandaag zo genoten heb. En leuk dat je met meerdere mensen een praatje heb gemaakt. Ga Zo door dit is genieten.

  • 10 Mei 2019 - 03:34

    A:

    Volgensmij is dit de bedoeling En dan maar kijken hoelang je er over doet of hoe ver je komt.
    Fijn dat het een fijne dag geworden is.
    Neem er nog maar een paar tijdens je reis. Dat maakt hem nog mooier
    Vandaag met de trein naar je volgende plek.
    Veel plezier vandaag.

  • 10 Mei 2019 - 09:25

    Tineke:

    Goéd zo, even een vakantiedag! Wat doet dat een mens goed hè, van die onverwachte leuke contacten. En ooh wat zal die muziek prachtig hebben geklonken in zo'n kathedraal, het is dan bijna een meditatie uurtje vind je niet? Geniet maar lekker verder Jacoline! Groetjes van mij :-))

Tags: Santiago, fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Chartres

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 13763

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: