Donderderende regen gelardeerd met zon - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu Donderderende regen gelardeerd met zon - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu

Donderderende regen gelardeerd met zon

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg j

08 Mei 2019 | Frankrijk, Chartres

Na een goede nacht, met nog even een goed gesprek, ga ik op pad. De biowinkel is tot mijn verrassing wel open en ik haal daar nog het een en ander voor onderweg. Tja en dan kom je buiten en heeft iemand de hemel open gezet... tijd voor een regenpak. Terwijl ik daarmee bezig ben fietsen er twee fietsers bepakt en al voorbij. Er schiet door mijn hoofd dat dat vast Pelgrims zijn. Later zie ik ze nog voor me uit fietsen. Het fiets best zwaar vandaag, morgen alles uitzoeken en een pakketje retour nl sturen. Ergens onderweg, ik weet niet meer waar begrijp ik niet dat ik niet vanzelf naar bedenen sjees. Sterker nog het kost best moeite. De weg lijkt toch echt naar beneden te gaan? Tot ik toevallig omkijk, ooo ik fiets omhoog..
Ik heb daar vandaag wel vaker last van merk ik. Als er weer wat regen valt met ook nog wat gerommel erbij besluit ik weer een bushokje op te zoeken. Ik plof op de grond neer, laat mij maar zitten hier. Tis ok zo...
Best vreemd want een half uur geleden zat ik nog op een bankje in de zon? Enfin na goed nieuws van thuis en een virtuele schop onder mijn kont van Jet, stap ik weer op de fiets en fiets het inmiddels bosrijke gebied weer in. Kom onderweg nog een chateau tegen Frees, met een mega grote en vooral dichte muur er omheen. Kan niks zien. Zo flauw.
Verder op heb ik meer geluk en wow wat een gigantisch gebouw. Nee niet te koop. Ik stop weer bij een bushokje voor enige versnaperingen. Als ik richting lucien rijd raak ik de weg kwijt. Ik sta op mijn app te kijken als twee oudere mensen me aanspreken of ze me kunnen helpen en wijzen me vervolgens de weg. Eenmaal op de goede weg roept een mevrouw me toe dat er net een groep Santiagofietsers voorbij is gereden. Of ik daarbij hoor? Nee je suis tout seul.
Vandaag blijft het vals plat met af en toe een helling. Als de zon schijnt geniet ik echt wel vd omgeving.
Het laatste stuk is door de vallei van de eure. Minder hellingkjes en minder vals plat. Vlak voordat ik dat fietspad op ga komt er nog even een onweersbui al hagelend gedag zeggen. Ik schuil in het poortje van een huis. En van het laatste stuk kan ik alleen maar genieten. Door leuke kleine dorpjes en het bos. In het zicht vh hotel ga ik nog even onderuit, niet ernstig maar geeft me toch te denken. Ik doe iets fout vandaag maar wat?
Al met al een moeizame maar wel leerzame dag. Of ik hem nu wel of niet uitfiets, dit is de laatste keer..
Dus Sabine, ik snap die fiets wel...
70 km in de benen en bij aankomst lekker aan het bier en een heerlijke maaltijd! En weer een bad!
O en ik kom steeds vaker de jacobsschelp tegen. Ben ik toch op de goede weg.

  • 09 Mei 2019 - 02:13

    Wilma:

    Het super knap van je hoe je het allemaal doet. Echt petje af en kijk is hoe ver je al ben gekomen. Het belangrijkste is wel dat je er van moet genieten. We love you

  • 09 Mei 2019 - 05:00

    A:

    Ben blij met jou berichtjes.
    Je bentenblijft een kanjer
    Zolang je mooie, geniet,stukjes blijft houden komt het vast goed.
    Het is een pelgrimstocht hë kan niet zonder vallen en opstaan staan.
    Maar maak het niet te gek oké ?
    Hier beginnen dag met een zonnetje. Hopelijk bij jou ook.
    Succes vandaag. Je gaat vast steeds meer schelpen tegen komen.


  • 09 Mei 2019 - 06:56

    L10:

    Je bent zeker op de goede weg, vooral blijven genieten van de mooie momenten!
    Je kunt het!

  • 09 Mei 2019 - 12:21

    Marleen:

    Hartstikke leuk elke keer die verslagen Jacoline! Super knap van je, sowieso, elke dag die fiets, R E S P E C T!!! Doe lekker wat goed voelt ook he en denk aan jezelf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Chartres

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 13766

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: