Het is ijskoud! En de dag loopt niet zoals gehoopt - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu Het is ijskoud! En de dag loopt niet zoals gehoopt - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van j - WaarBenJij.nu

Het is ijskoud! En de dag loopt niet zoals gehoopt

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg j

04 Mei 2019 | Frankrijk, Compiègne



Nooit eerder last van gehad, maar door een late koffie viel ik pas om 5 uur in slaap. En de wekker stond om 7 uur. Toch eruit, al denk ik achteraf, was ik maar blijven liggen....Na het ontbijt check ik uit en om negen uur zit ik, na wat boodschapjes weer op de fiets. Dik ingepakt. Het is ijskoud. Het gaat lekker en na 20 km een koffiepauze onder een afdakje bij een kerk. Wacht tot de tel weer vol is voor de route app en zie ondertussen de eerste regen-hagel-sneeuwbui voorbij komen. Pfft die heb ik mooi gemist. Voor ik verder ga doe ik mijn regenbroek, handschoenen en buff aan. Zo ben ik goed voorbereid. Denk ik. Het is ijskoud tijdens zo’n bui. Daarna schijnt dan de zon weer en warm ik weer wat op.
Na 10 km zie ik een bar en denk een koffie te scoren, helaas, doe dan maar een pilsje. Weer op pad en kom al gauw in Noyon aan. Alles gaat vlot vandaag. Hier hebben ze wel koffie. De echte franse cappuccino, dus met slagroom. Ik probeer ondertussen een slaapplaats te regelen wat helaas niet lukt. Geen credit-card. Ik besluit er toch naar toe te fietsen, maar ga eerst naar de kathedraal en heb mijn derde stempel!
Als ik op de locatie aankom blijkt dit een camping te zijn en geen hotel. Ik bel het nr, maar helaas. Wat nu? Probeer weer iets anders te vinden maar stuit op dezelfde problemen.
In het plaatsje is ook een abdij voor oa pelgrims. Ik besluit daar naartoe te gaan. Helaas vol. Maar kan in de grote tent op de grond slapen. Ik heb geen slaapzak bij me en geen matje. En alle andere voorzieningen zijn er ook niet.... verslaafd aan de moderne tijd, besluit dus verder te fietsen. Probeer opnieuw een onderkomen te vinden en raak in de stress als het niet wil lukken. Sms C en zij regelt het voor me. Moet van alles activeren en nix lukt. Val zo weer in die dip. De route-app stuurt me steeds over onmogelijke weggetjes, zo ook nu, een onverhard pad zegt hij. Dat klopt, alleen maar een spoor in het gras? Twee km ploeteren dan vind ik het wel mooi. Hij blijft me over dit soort weggetjes sturen, of ze lopen dood of je mag er niet inrijden....
Jullie snappen vast wel dat ik het niet meer zag zitten.
Tja, ophalen is geen optie, dus doorgaan en om half negen ben ik er eindelijk.
Morgen over op een andere route-app.
Nu eerst eten, douchen en slapen.

Alles bij elkaar meer dan 70 km gefietst.

  • 04 Mei 2019 - 19:30

    C:

    Morgen weer een nieuwe dag. Hopelijk na wat meer slaap en een stuk warmer dan vandaag. Knap dat je ondanks de tegenslag hebt volgehouden. En ook al zijn we ... km bij je vandaan, als we kunnen helpen en steunen doen we dat uiteraard altijd.

    Zet 'm op oma! Liefs van ons

  • 04 Mei 2019 - 23:04

    Sjoerd De Groot:

    Hooi Jacoline
    ik volg je ook een beetje en fiets in gedachten met je mee
    stuur je een warme groet van uit Bad Bentheim Duitsland
    en wens je veel sterkte en geluk toe
    heb respect voor je hoor set hem op Groetjes Sjoerd

  • 05 Mei 2019 - 03:09

    Ingrid:

    Een nieuwe dag met - als ik het goed zie - vandaag beter weer voor je. Ik ben in gedachten iedere dag bij je. Ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt. #hupjacoline

  • 05 Mei 2019 - 04:20

    A:

    Wat een pech. Al die kou dat maakt het extra zwaarAls het tegen zit.
    Wie had zoveel kou nu verwacht in mei. Ik in elk geval niets.
    Zo je de zon zo mee willen sturen, dat doe ik ook. Alleen buiten merk je daar weinig van.

    Hoop dat het vandaag wat soepeler verloopt.
    Onze succes kanjer.

  • 05 Mei 2019 - 06:10

    L10:

    Wat een dag, maar je hebt het weer gedaan!

  • 05 Mei 2019 - 12:27

    Sabine:

    Wat een heftig dagje gisteren zeg! Ik hoop dat je een goede nachtrust hebt gegad en vandaag een betere dag! Zet 'm op, we blijven je volgen! Veel liefs!

  • 05 Mei 2019 - 15:56

    Tineke:

    Hè gatsie, daar zou iedereen van in een dip schieten hoor. Hopelijk vandaag wat meer zon? Ik stuur je in ieder geval bij deze wat warme straaltjes toe. Vanavond maar wat vroeger je bedje in om extra lekker warm te worden. Wie verwacht ook dit weer nog in mei...... niemand. Gewoon vette pech, maar ga er maar aan staan om dan ook nog zo'n eind te fietsen! En jij doet 't!!! En wél mooi je 3e stempel binnen!

  • 05 Mei 2019 - 16:25

    Fresia Lunenburg:

    Lieve Jacco. Wat een afstand heb je afgelegd, ondanks het slechte weer!!! Goed hoor!

  • 05 Mei 2019 - 20:29

    Deborah:

    Wat ben je toch een bikkel! Soms zit het mee en soms zit het tegen. Gelukkig heb je een volhardend karakter! Kan het niet vaak genoeg zeggen: ben trots op je! X d

Tags: Santiago, fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Compiègne

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 13786

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: