Het wordt steeds Franser - Reisverslag uit Leuze, België van j - WaarBenJij.nu Het wordt steeds Franser - Reisverslag uit Leuze, België van j - WaarBenJij.nu

Het wordt steeds Franser

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg j

30 April 2019 | België, Leuze

Als een blok geslapen vannacht. Route uitgestippeld (72km) en ik laat die koude douche maar zitten.
Prima ontbijt en neem wat mee voor de lunch, je weet maar nooit...
Pak mijn spullen en check uit, oftewel geef de sleutel af.
Helaas L10, het begon al meteen met een opgebroken jaagpad. Verder fietst het heerlijk langs het water. Ik luister en kijk naar de vogels en geniet! Van alles om me heen en voel voor het eerst die grijns weer.
Na 20 km is het tijd voor een stop en vind ik koffie met macarons bij de M.
De supermarkt is onvindbaar helaas.
De weg voert verder langs het water en de omgeving wordt steeds heuvelachtiger.
Een meneer met of in een ligfiets fietst een tijdje met me op, ondertussen gezellig babbelend.
Na 50 km hou ik een lunchpauze en maak weer koffie. Daarna laat ik het jaagpad voor wat het is en merk dat alles anders wordt. De fietspaden verdwijnen spontaan in het niets. krijg de eerste heuvels voor mijn kiezen.
Pure nostalgie. Ik herken de geur, ik herken het landschap en ik herken de taal, dit is Frankrijk! En ze noemen het België.
Heuvel op is best pittig, voor elke bocht denk ik dat ik op het hoogste punt ben, tot ik de bocht omfiets... naar beneden is echt geweldig.
Mountainbiken is er niets bij.
Supermarkt gevonden, boodschappen gedaan en 73 km in de billen, 260 km van huis

  • 30 April 2019 - 18:46

    Deborah:

    Ha Jakkie!

    Wat is het weer heerlijk om je avonturen te lezen! Ben blij om te zien dat je jezelf ook al snel een vakantiedag gunt. Het mag ook leuk en ontspannen zijn! Moet eigenlijk zelfs! Ik ben benieuwd of het mountainbiken je wel heeft geholpen. Misschien dat we het daarvoor niet vaak genoeg achter elkaar hebben gedaan.

    Zet ‘m op! Ik volg je op de voet! Happy & free!

    Dikke kus takkie

  • 30 April 2019 - 19:17

    L10:

    Leuke foto's!

  • 01 Mei 2019 - 04:06

    Fresia:

    Lieve Jacco,

    Wij gaan er beslist nog een keer naar toe, naar Frankrijk!
    Gewoon een beetje toeren langs de leukste plaatsjes, wat wijnkasteeltjes bezoeken en mijmeren over de keren dat wij samen in Frankrijk waren.
    Zoek maar alvast een leuk plekje uit om NOG een keer naar toe te gaan, maar dan wel met de auto hè :):):)........ XXX Tulp

Tags: Santiago, fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Leuze

j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 13770

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: