Brabantse fietspaden, echt Humor - Reisverslag uit Chaam, Nederland van j - WaarBenJij.nu Brabantse fietspaden, echt Humor - Reisverslag uit Chaam, Nederland van j - WaarBenJij.nu

Brabantse fietspaden, echt Humor

Door: J

Blijf op de hoogte en volg j

05 Augustus 2018 | Nederland, Chaam

Vannacht weer lekker geslapen in het koelere weer. En me bijna verslapen, spring om 7:55 gauw mijn bed uit, snel wassen en aankleden en hup naar beneden. Daar staat weer een lekker ontbijt op mij te wachten. Een kort maar gezellig gesprek met deze bijzondere gastvrouw en daarna snel alles inpakken en op weg.
Eindhoven is een leuke stad, maar om hem snel en volgens de juiste route te verlaten komt er heel wat bij kijken. Geen bordje te bekennen. Het kost me veel tijd en km voordat ik de route gevonden heb. Berichtje gestuurd naar mijn zus W en naar meefietser Jono dat het wat later wordt. Met een lekker vaartje fiets ik naar Oirschot. Eindelijk weer eens hard door het koele bos. Wel goed opletten met alle zondagsmensen op de weg. In Oirschot een app naar W dat ik eraan kom. Als ik Diessen binnenrij word ik bijna (grapje) aangereden door mijn zwager. Ik spring bijna van mijn fiets van blijdschap dat ik ze zie. Eindelijk! Een dikke knuffel, een stevige zoen en een traan van de emotie. We drinken koffie met en ik klets de oren van hun hoofd. Als Jono arriveert neem ik afscheid en gaan we op weg.
In een lekker tempo fietsen we weg en gek hoor, we missen geen bordje. De fietspaden zijn op zijn Brabants. Een schelpenpad met zandkuilen. Ondanks dat zijn we al gauw in Alphen waar we een drankje doen. Weer verder voor de laatste km doet een waarschuwingsbord met ‘slecht wegdek’ ons aarzelen. Het maakt niet uit, die borden staan in elke richting. Dan de route volgen. Het begint hoopvol met een tegelpad, waarvan de tegels steeds losser blijken te liggen. Pffft eindelijk weer een gewone weg. Aan de rand van Chaam nemen we afscheid. Vond het super tof dat je meegefietst bent. Bij het logeeradres aangekomen blijken Jos en L10 daar ook net te zijn. We drinken koffie en na een douche eten we wat en kan ik een deel van mijn bagage in de auto bij Jos achterlaten. Heb ik niet nodig met dit mooie weer.
Jos gaat weer naar huis en ik heb ong 60 km gefietst vandaag.
Was een fijne dag!



  • 05 Augustus 2018 - 21:29

    L10:

    Gezellig begin in 'de Kloostertuin, met een toetje dat (gelukkig) het wachten waard was!

  • 06 Augustus 2018 - 02:55

    A:

    Heerlijk zo''n dag, doe er nog maar 6.
    Maak er ook vandaag weeredelijk wat bijzonder's van.
    Veel plezier.

  • 06 Augustus 2018 - 20:16

    Yvon:

    Fijn dat het zo goed gaat. Ja ups en downs maar ja dat is het leven. Ahum..
    Gezellig dat Leontien meefietst. Succes voor beiden en lach maar lekker veel. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Chaam

Mijn eerste reis

Op de fiets Nederland rond

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2019

Terugblik

11 Augustus 2018

Yes, I did it - vuurwerk - thuis

10 Augustus 2018

Windkracht 6

09 Augustus 2018

Regen en storm in Zeeland

08 Augustus 2018

Zeeland - tegenwind
j

Actief sinds 12 Juli 2018
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 13761

Voorgaande reizen:

27 April 2019 - 10 Juni 2019

Santiago de Compostella

14 Juli 2018 - 11 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: