Down and up - Reisverslag uit Nederland, Nederland van j - WaarBenJij.nu Down and up - Reisverslag uit Nederland, Nederland van j - WaarBenJij.nu

Down and up

Door: J

Blijf op de hoogte en volg j

15 Juli 2018 | Nederland, Nederland

Na een goede nacht en een uitgebreid ontbijt met een heerlijke smoothie boost stap ik op de fiets. Als het vakantie is ben je altijd op tijd. In Noordwijk is een gezellige zomermarkt. Helaas geen tijd voor, ik heb een lange tocht voor de boeg. Ik duik de duinen weer in en merk al gauw dat het te warm is, mijn spieren nog verzuurd zijn en mijn conditie te wensen overlaat. Gevolg een kleine dip die pas over is als ik een rust en verkoelingspauze ingelast heb. Opnieuw de duinen in en ik merk dat het hier wel duin op en af gaat. Ik vind het heerlijk om keihard naar beneden te sjeesen en ga na The Ride zeker een keer mountainbiken.
Ik focus op de mooie omgeving en neem nog een pauze in het bos bij bloemendaal. Zittend op een boomstam kijk ik naar de vlinders en de meneerkoetjes of mevrouwkoetjes en voel me helemaal tot rust komen. In Bloemendaal vergaap ik me aan de mooie huizen, nee ik ga hier niet wonen te ver. Bij Velsen Noord neem ik het pondje en rij verder richting wijk aan zee en vervolgens naar Castriucum. De duinen zijn hier veel vlakker gelukkig. Ik beklim nog een uitzicht punt en verfris mijn voeten. Nog even door Alkmaar en tenslotte arriveer ik na 90 km bij Ria. Ook hier is de verzorging subliem. Heerlijk gegeten en mijn spieren ontspannen in de sauna. Zo lekker slapen

• 16 Juli 2018 - 07:19

L10 :

De langste afstand zit erop, en dat bij deze temperaturen.
    Met voldoende rustpauzes goed te doen, toch?!
    En alsof het nog niet warm genoeg was, een sauna toe

• 16 Juli 2018 - 07:20

L10 :

Oja: mooie foto's!

• 16 Juli 2018 - 09:43

Yvonne :

Goedemorgen kanjer,
    Voorlopig doe je het toch maar. Wat een prachtige foto's. En knap werk 90 km met de warmte. Geniet en neem je rust. Liefs van Yvon